جمیل علیزاده شایق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: سال زراعی که گذشت باتوجه به تنش‌های آبی تصور بر این بود که وضعیت تولید برنج کاهشی باشد ولی در کنار اینکه وضعیت آبی آنگونه که تصور می‌شد، نبود و کشاورزان هم از کشت ارقام پرمحصول استقبال کردند و عملکرد تولید نسبت به سال قبل بیشتر نشد، کمتر هم نشد.

وی با بیان اینکه تولید برنج ما همان ۲ میلیون و ۲۵۰هزار تن بود و حدود ۷ هزار و ۵۰۰ هزار تن کسری داشتیم، تصریح کرد: اما اتفاقی که سال گذشته افتاد و برخوردی که مسوولان داشتند، تولید را تحت تاثیر قرار دارد.

دبیر انجمن برنج ایران با اعلام اینکه نتیجه همین اقدامات موجب شد برنج تولیدی ۱۴۰۱ در انبارها بماند، تصریح کرد: قیمتی هم که اعلام شد، کشاورز مجبور شد با همین قیمت محصولش را به فروش برساند و برنج های ۱۴۰۲ در انبارها ماند.

علیزاده شایق با اشاره به واردات بی در و پیکر برنج، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ وزیر جهاد کشاورزی محدودیت واردات برنج را برداشت آن هم در زمانی که برنج داخلی درحال عرضه بود و براساس قانون واردات ممنوع بود و در کنار آن اصلا دقت نشد برنجی براساس ذائقه مردم وارد شود درنتیجه وضع آشفته‌ای پیش آمد، در شرایطی که هم تولید و هم ذخیره‌سازی در انبارها خوب بود.

وی با تاکید بر اینکه وزیر جهاد کشاورزی سکوت را بشکند و وارد میدان شود و اعلام کند چه برنامه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: این سکوت وزارت جهاد کشاورزی باعث نگرانی کشاورزان، کارشناسان و محققان شده است و اعلام کند برنامه چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *