به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی مفید مدیرعامل شرکت ادوات کشاورزی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران  در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این تفاهم نامه برای بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی، فی مابین شرکت ادوات کشاورزی تراکتورسازی ایران و موسسه تحقیقاتی و فنی مهندسی وزارت جهادکشاورزی امضاء شد.

علی مفید افزود: مفاد این تفاهم نامه شامل همکاری مشاوره‌ای، علمی و پژوهشی مبتنی بر نیازهای علمی و فنی شرکت ادوات کشاورزی با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موسسه و با هدف توسعه محصولات جدید و با تکنولوژی بالا و دسترسی به دانش فنی و فناوری روز می‌شود.

وی به بیش از ۸ مورد اهداف تعیین شده برای این تفاهنامه اشاره و گفت: پروژه‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی در زمینه ادوات کشاورزی، همکاری مشترک برای دسترسی به دانش فنی و فناوری روز، همکاری متقابل برای استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و سایر امکانات، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی بر حسب نیاز، برگزاری نشست‌های علمی مشترک، انتقال تجربیات و نیازهای مشترک و تبادل افکار و اطلاعات، همکاری در زمینه‌های فنی و مهندسی کشاورزی برای رفع مشکلات در زمینه تولید و توسعه، اصلاح محصول، اجراء در پهنه کشاورزی، مهندسی معکوس و … ، ارزیابی کارآیی و عملکرد محصولات تولیدی در عرصه کشاورزی، همکاری و ایجاد دهکده فناوری مشترک با محوریت ماشین‌ها و تجهیزات کشاورزی و … از اهم اهداف این تفاهمنامه است.

به گفته مفید به کمک این تفاهم نامه می‌توان گامی اساسی برای توسعه توانمندی‌های شرکت ادوات کشاورزی و همچنین توسعه و پیشرفت صنعت مکانیزاسون کشور برداشته که منجر به بهبود بهره‌وری در بخش کشاورزی و بهره‌مندی کشاورزان از فناوری‌ها و تجهیزات روز شده و  زمینه برای توسعه صادرات محصولات شرکت بیش از پیش فراهم می‌شود.

رئیس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی وزارت جهادکشاورزی در مراسم امضای این تفاهمنامه از تلاش‌های خلاقانه تراکتورسازی و تفکری که برای توسعه، مباحث تحقیقاتی و علمی حاکم بر این مجموعه صنعتی و برند ملی هست قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد این روند همچنان و تاسالیان متمامی ادامه داشته باشد.

حسین دهقانی سانیج از آمادگی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی با توجه به وجود امکانات و توانمندی‌های سخت افزاری و نرم افزاری در این مجموعه جهت اجرای تفاهم نامه خبر داد.

این تفاهم نامه به امضای مدیرعامل شرکت ادوات کشاورزی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران و رییس موسسه تحقیقات فنی و مهندس وزارت جهاد کشاورزی رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *