به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکرم اسدی در بازدید از باغات انار منطقه کوشک در این استان اظهار کرد: این بازدید با هدف بررسی میزان خسارات وارده به باغداران این منطقه و ترویج روش‌های مبارزه با آفات خسارت‌زا انجام شده است.

رئیس گروه پیش‌آگاهی وزارت جهاد کشاورزی افزود: آنچه عیان است، خسارات وارده به کشاورزان بر اثر عدم کنترل آفات در این باغات است اما آنچه مهم است و ضامن کاهش خسارات است رعایت نکات فنی و علمی در مهار این آفات از سوی باغداران است.

وی با اشاره به پیگیری‌های مکرر جهاد کشاورزی استان برای کمک به کشاورزان منطقه کوشک، تصریح کرد: مدیران و کارشناسان بخش کشاورزی با همه وجود در کنار تولیدکنندگان هستند و انتظار می‌رود توصیه‌های ارائه شده در باغات به کار گرفته شود تا شاهد شیوع و‌ گسترش آفات نباشیم.

رئیس گروه پیش‌آگاهی وزارت جهاد کشاورزی آفات مگس مدیترانه‌ای، مگس میوه انبه و کرم گلوگاه انار را خسارت‌زا توصیف کرد و افزود: واقعیت این است که برای آفات خسارت‌زا در باغات انار کوشک، هیچ راه‌حل شیمیایی وجود ندارد و تنها اقدام موثر مدیریت اصولی در باغات و مبارزه بیولوژیک، مکانیکی و غیرشیمیایی با این آفات است.

اسدی ادامه داد: پاکسازی کامل باغات از میوه‌های مانده روی درخت، هرس اصولی زمستانه و بهداشت باغ در کنترل و مبارزه با آفات درختان انار بسیار موثر است.

رئیس گروه پیش‌آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار امیدواری کرد با رعایت نکات پیشگیرانه از سوی باغداران، سال آینده شاهد هیچ خسارتی در این باغات نباشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *