سیدحسین رحیمی رئیس نظام صنفی کشاورزی بیجار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار با اشاره به تصویب نرخ خرید تضمینی گندم از سوی وزارت کشاورزی برای سال زراعی پیش‌رو، اظهار داشت: مبلغ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلامی موجی از اعتراض گندمکاران کردستانی به عنوان دومین استان در تولید گندم و شهرستان بیجار به عنوان بزرگترین شهرستان کشور در تولید گندم را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه کشاورزان قیمت هر کیلوگرم گندم با کمتر از ۲۰ هزار تومان را غیرکارشناسی می‌دانند، گفت: این نرخ موجب دلسردی گندم‌کاران و ضعف تولید خواهد شد.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی درابتدای فصل کاشت، قیمت فروش بذر مصرفی را بیشتر از ۲۰ هزار تومان اعلام و توسط زیرمجموعه‌های وزارت به همین نرخ به کشاورزان فروخته شد اما اکنون قیمت خرید گندم از کشاورز را برای سال آینده ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کرده‌اند.

رحیمی با اذعان به افزایش چندین برابری قیمت ادوات کشاورزی و ماشین‌آلات و هزینه‌های کمرشکن کاشت، داشت و برداشت برای کشاورز، گفت: این اقدام دولت در حالی است که رهبری همواره بر حمایت از کشاورزان و گندم‌کاران بویژه در سالی که مزین به رشد تولید است، تاکید دارند.

وی افزود: این اعلام نرخ کم لطفی در حق کشاورزانی است که در تمام فراز و نشیب‌ها پای نظام و انقلاب بوده و هستند.

رحیمی در پایان گفت: از طرف کشاورزان پرتلاش استان کردستان درخواست تجدیدنظر در قیمت ابلاغی داریم تا از تولید حمایت و از مهاجرت جوانان جلوگیری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *