به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که در هفته دولت ۲۳۰۰ طرح بخش کشاورزی در ۱۲ زیربخش در کشور افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این طرح‌ها در مجموع با اعتباری معادل ۲۴۰ هزار و ۷۸۶ میلیارد ریال هزینه‌کرد به اتمام رسیده است.

وی افزود: از این میزان هزینه‌کرد مبلغ ۳۱ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی، ۲۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی، اعم از استانی و ملی و بقیه با رقم ۱۸۶ هزار و ۹۶۶ میلیارد ریال در قالب مشارکت مردمی است.

نیکبخت با تاکید بر صدرنشینی مناطق کم‌برخوردار در تعداد طرح افتتاح شده تصریح کرد: علاوه بر توجه بیشتر به این مناطق، زیربخش آب و خاک به عنوان منابع پایه کشاورزی با ۱۰۹۵ طرح قابل افتتاح و ۴۸ درصد فراوانی پیشتاز است.

وی با حساس خواندن سبد کالایی دام و طیور در سفره مردم گفت: بنا بر این ضرورت، زیربخش دام و طیور نیز با اختصاص ۳۷ درصد از کل اعتبارات هزینه شده، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

وزیر جهاد کشاورزی با مهم خواندن معیشت کشاورزان اظهار کرد: طرح‌های قابل افتتاح کشاورزی در هفته دولت با ایجاد ۲۵ هزار و ۸۵۷ فرصت جدید شغلی، ۴۴ هزار و ۲۲ اشتغال را تثبیت می‌کند و در عین حال ۴۲۰ هزار و ۴۵۸ خانوار از مواهب آن بهره‌مند می‌شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *