پیش‌بینی افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی به ۵۰۰ هزار هکتار تا سال ۱۴۰۵
آقای محمد مهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی کشور با مسئولیت پذیری تولیدکنندگان، مشارکت مردم، و با داشتن یک برنامه استراتژیک تا سال ۱۴۰۵، می بایست به ۵۰۰ هزار هکتار برسد.
طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی، معاون امور باغبانی در «نشست دوره آموزشی تولید ارگانیک، برندینگ و مارکتینگ» با تاکید بر ضرورت برگزاری چنین دوره هایی اظهار داشت: آموزش مهمترین رکن توسعه پایدار انسانی است.
وی به وضوح گفت: ایران به دلیل برخورداری از اقلیم متنوع در جهان از نظر تولید گل محمدی، زعفران، و موسیر ایرانی دارای رتبه اول است.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: ایران در سال ۱۴۰۰، با برخورداری ۲۶۱ هزار هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی، حدودا ۴۰۰ هزار تن محصول تولید کرده است.
همچنین ادامه داد: طبق مصوبه سند توسعه گیاهان دارویی شورای انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۹۱ با مسئولیت پذیری تولید کنندگان و با مشارکت مردم و با داشتن یک برنامه استراتژیک سطح زیر کشت را تا سال ۱۴۰۵ باید به ۵۰۰ هزار هکتار برساند.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با مشارکت تولید کنندگان و صادر کنندگان می توان قدم های بزرگی در این خصوص برداریم.
طبق اظهارات وی، در حوزه صنایع تبدیلی و صادرات مشکلاتی وجود دارد که برای رفع آن باید تلاش های بیشتری داشته باشیم.
آقای برومندی در پایان ازشرکت کنندگان و مدرس دوره سباستین الکساندر و همه عوامل مشارکت کننده در برگزاری تقدیر به عمل آورد.
کشاورزی قراردادی و مدیریت بازاریابی و صادرات گیاهان دارویی
همچنین حسین زینلی مجری طرح گیاهان دارویی در این باره گفت: با انجام کشاورزی قراردادی و تولید محصولات طبق قوانین و مقررات بین المللی، می توان بازاریابی و صادرات گیاهان دارویی را مدیریت کرد.
وی اظهار کرد: هدف از کشاورزی قراردادی و تولید محصولات طبق قوانین و مقررات بین المللی کمک به صادرکنندگان در راستای محصولات سالم تر و پایدارتر در بازارهای بین المللی است.
حسین زینلی ادامه داد: با تولید محصولات استاندارد و پایدار و با بهره گیری از روش های نوین بازاریابی قابلیت عرضه محصولات گیاهان دارویی با ارزش واقعی روز دنیا در بازارهای جهانی و بهره مندی از منابع آن کشور را داریم.
در پایان مجری طرح گیاهان دارویی بیان کرد:با مدیریت محصولات گیاهان دارویی، ارزش افزوده فرآیند تولید تا صادرات زیاد شده و مردم از امنیت غذای سالم بهره مند خواهند شد.
طبق این گزارش، نشست تولید ارگانیک، برندینگ و مارکتینگ با حضور میرهادی سیدی مشاور امور بین‌الملل سازمان توسعه و تجارت، محمدمهدی برومندی معاون وزیر در امور باغبانی، نمایندگان مرکز تجارت جهانی ITC ،علی ابراهیمی نماینده ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی ، نمایندگان امور بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی و معاونین و کارشناسان دفتر مجری طرح ملی گیاهان دارویی برگزار شد.
همچنین دوره آموزشی تولید ارگانیک، برندینگ و مارکتینگ” طی سه روز از تاریخ ۲۷ لغایت ۲۹ آذر ماه با تدریس سباستین الکساندر نماینده توسعه تجارت جهانی ITC در محل هتل پارسیان آزادی در حال برگزاری است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *