رضا افلاطونی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه قدم اول برای تثبیت مالکیت اراضی ملی، رفع تداخلات ارضی است، بیان کرد: حل اختلاف کشاورزان و دولت به همت مدیران استانی و وزارت جهاد و اعضای کمیسیون رفع تداخلات در استان سمنان پایان پیدا کرد.

وی با بیان اینکه خاتمه رفع تداخلات در استان سمنان اعلام شده است، افزود: این اقدام گام بسیار بزرگی است که ما را به سمت قدم‌های بعدی یعنی تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی، سوق می‌دهد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور درباره میزان صدور اسناد مالکیت در اراضی کشاورزی نیز توضیح داد: در بحث صدور اسناد کشاورزی نیز استان سمنان در زمره استان‌های خوب و پیشتاز به شمار می‌آید زیرا ۵۵ درصد از اراضی کشاورزی این استان دارای سند مالکیت است.

افلاطونی همچنین ابراز کرد: سند دار شدن مابقی اراضی نیز در برنامه سازمان ثبت و اراضی کشور است تا بتوانیم با همکاری یکدیگر مابقی این اسناد را نیز اخذ کنیم.

وی با بیان اینکه میانگین کشوری در بحث اعطای اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در ۳۴ درصد است اما در استان شاهد هستیم که بالغ بر ۲۰ درصد بیش از میانگین کشوری، سند مالکیت برای اراضی کشاورزی صادر شده است، تاکید داشت: این موضوع، کار را برای تثبیت اراضی راحت تر می‌کند.

به گزارش مهر، رئیس سازمان امور اراضی کشور از دست اندازی احتمالی و تغییر کاربری‌های اراضی ملی و کشاورزی جلوگیری خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *