به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کریم ذوالفقاری، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی اظهار کرد: یکی از تسهیلاتی که در استان‌ها در راستای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی پرداخت می‌شود، تسهیلات مکانیزاسیون است.

وی افزود: از بهمن ماه پرداخت تسهیلات در سال ۱۴۰۱ را شروع کردیم و تا پایان اسفند ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

ذوالفقاری تصریح کرد: در سال جاری هم مقرر شد در دو بازه زمانی ۶ ماهه ۵ هزار میلیارد تومان و در مجموع تا پایان سال ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به بهره‌برداران بخش کشاورزی تخصیص یابد.

وی افزود: در بخشنامه ۹۴۴ دستورالعمل پرداخت مکانیزاسیون بانک کشاورزی به استان‌ها مشکلاتی وجود داشت که در نشستی که با زیربخش‌ها داشتیم به توافقات خوبی دست یافتیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی ابراز امیدواری کرد: تسهیلات به سمتی هدایت شود که منجر به تولید و افزایش تولید شود.

وی در پاسخ به اینکه چه اقداماتی برای رفع تأخیر تحویل کمباین به بهره‌برداران انجام شده است، عنوان کرد: در سال گذشته برای خرید کمباین به صورت نقدی تمایل کمی وجود داشت و با پرداخت تسهیلات توسط مرکز مکانیزاسیون بر تعداد متقاضیان افزوده شد.

ذوالفقاری ادامه داد: کمباین‌سازی بیش از توان تولید پیش فاکتور صادر و به مرور کمباین متقاضیان را تحویل می‌دهد که از این طریق ۵۸۶ کمباین پرداخت تسهیلات شد و کمباین‌های آماده تحویل شده است.

وی در پایان گفت: کمباین‌سازی به صورت سه شیفته به تولید می‌پردازد و در بازه حدوداً ۲ ماهه محصول تولیدی را به خریداران تحویل می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *