به گزارش خبرنگار مهر، خسرو عمرانی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکثر محصولات کشاورزی زراعی و باغی استان تحت پوشش برنامه الگوی کشت قرار گرفته و هم‌اکنون با حمایت دولت و توزیع کود یارانه‌ای بین کشاورزان، سهم هزینه کود از مجموع هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی به میزان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: توزیع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه موجب شده تا هزینه کشاورزان در زمینه کود از ۴۰ به ۱۰ درصد کاهش یابد که این موضوع حمایت از کشاورزان و تولید در حوزه امنیت غذایی را در پی دارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: گیاه برای رشد، به حداقل ۱۶ ماده غذایی نیاز دارد و مهمترین کودهای پرمصرف مورد نیاز برای رشد محصولات کشاورزی است از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی افزود: طی سال گذشته بیش از ۲۷ هزار تن انواع کودهای فسفاته، ازته و پتاسه در بین کشاورزان بوشهر توزیع شده است.

عمرانی بیان کرد: سهمیه امسال توزیع کود برای کشاورزان استان ۳۴ هزار و۷۳۰ تن تعیین شده که تاکنون بر اساس نیاز بخش کشاورزی استان تأمین و توزیع شده است.

وی همچنین به روز کردن دانش کارگزاران و انتقال دانش فنی به کشاورزان را از رویکردهای جدید این شرکت دانست و ادامه داد: در همین راستا تاکنون توانستیم دو کارگاه آموزشی با عناوین مدیریت تغذیه و حفاظت و مدیریت پایدار خاک برگزار کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *