محمد اله‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۱۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به آبزی پروران استان از محل اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری در سال گذشته پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: برای سال جاری نیز کمک‌های فنی و اعتباری اعلام شده و متقاضیان می‌توانند به منظور دریافت تسهیلات به اداره کل شیلات استان مراجعه کنند.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: ارائه کمک‌های فنی و اعتباری و نیز تسهیلات متنوع به بخش آبزی پروری یکی از سیاست‌های سازمان شیلات ایران است تا بتوان اعتبارات و تسهیلات را با بهره پایین در اختیار تولیدکنندگان بخش شیلات قرار دهد.

اله‌بخش افزود: پرورش و تولید ۱۶ هزار تن آبزی بر اساس برنامه تحولی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه شیلات برای سال ۱۴۰۴ هدف گذاری شده که این میزان در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۱ هزار و ۵۰۵ تن بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته این میزان در سال جاری به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با اشاره به هدف گذاری تولید ۱۶ هزار تن آبزی در سال ۱۴۰۴ در استان اردبیل اضافه کرد: ارتقا مکانیزاسیون و هوشمندسازی مزارع، بهبود کیفیت و ارزان سازی نهاده‌ها، توسعه آبزی پروری و… از جمله راه‌های دستیابی به این هدف است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *