به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سهراب مصطفی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در توزعه کود شیمیایی مشکلی نداریم، اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارش در مهرماه، کشت پاییزه زودتر آغاز شد که به تناوب آن تقاضای دربافت کود هم از سوی کشاورزان افزایش یافت.

وی با اشاره به توزیع ۲۵ هزار تن انواع کودهای ازته، فسفاته، و پتاسه برای کشت پاییزه، ادامه داد: ۱۶ هزار تن از این میزان کود ازته، ۷ هزار تن کود فسفاته و ۲ هزار تن کود پتاسه بوده که در مقایسه با سال گذشته ۷۴ درصد افزایش توزیع داشته‌ایم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: در یک مقطع زمانی چند روز (۲۲ تا ۲۵ مهرماه) قیمت کود شیمیایی طبق مصوبه وزارت جهاد کشاورزی تغییر کرد و براساس قیمت‌های جدید کود تحویل داده شد.

وی اضافه کرد: مصوبه طی چند روز بعد از ابلاغ لغو شد و قیمت‌ها دوباره به همان حالت اول خود برگشت، از این رو کشاورزانی که مورخه ۲۲ تا ۲۵ مهرماه کودی را با نرخ جدید خریداری کرده می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها و ارائه شماره حساب، وجه اضافی پرداخت شده را دریافت کنند.

مصطفی سهمیه کودشیمیایی استان را بیش از ۱۱۱ هزار تن اعلام کرد و گفت: بخشی جذب شده و در رساندن کود به دست کشاورزان مشکلی نداریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *