نادر تقی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهرش، با اشاره به کسب رتبه نخست شهرک‌های گلخانه‌ای اردبیل در بین استان‌ها اظهار کرد: در سه ماهه اول سال‌جاری در سطح ۲۳ هکتار واحدهای گلخانه‌ای به بهره برداری رسیده است که نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه با تخصیص تسهیلات بانکی این سطح تا پایان سال جاری به ۱۳۰ هکتار خواهد رسید، خاطرنشان کرد: تا کنون از ۲۳ هکتار واحد گلخانه‌ای احداثی جدید در حدود ۲ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای شامل فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی، خیار، بادمجان و گل رز تولید و به بازارهای هدف داخلی به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه ارسال شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به وجود ۱۰ شهرکت گلخانه‌ای و دامپروری در شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بیان کرد: این شهرک‌ها دارای یک هزار و ۷۰۰ هکتار گلخانه به تعداد ۷ واحد و ۳ شهرک دامپروری در سطح ۶۰ هکتار است که میزان سطح مفید گلخانه‌ای در اردبیل را می‌توان یک هزار و ۲۰۰ هکتار عنوان کرد.

تقی‌زاده با بیان اینکه از این سطح ۶۰۰ هکتار به سرمایه گذاران واگذار شده و بقیه اراضی آماده واگذاری است، افزود: در ۳ ماهه اول سال بالای ۵ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی تولید شده است.

وی به مشکلات و چالش‌های پیش رو در شهرک گلخانه‌ای دشت مغان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از چالش‌های اساسی در شهرک گلخانه‌ای ۱۶۰۰ هکتاری مغان بحث تکمیل و گازرسانی به فازهای بعدی مجتمع بوده که با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان به مناقصه گذاشته شده است و به زودی با پیگیری‌های لازم این مشکل نیز حل خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه با اشاره به مزایای کشت گلخانه‌ای افزود: بهره‌وری و مدیریت مصرف آب در این واحدها در سطح بسیار بالایی بوده و افزایش تولید در واحد سطح گلخانه‌ای نسبت به فضای باز قابل چشمگیر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *