سید حسین خوانساری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان کشت قراردادی گندم و دانه‌های روغنی را از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی دانست و اظهار کرد: بخش عمده‌ای از کشت‌های پاییزه شامل گندم، کلزا، گلرنگ و کاملینا زیر پوشش طرح حمایتی جهاد کشاورزی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ابلاغی طرح بیش از ۵۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را شامل می‌شود گفت: کشت دانه‌های روغنی برای نخستین‌ بار زیر پوشش طرح کشاورزی‌ قراردادی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان افزود: کشاورزان با اجرای کشت قراردادی می‌توانند از تخفیف ۲۰ درصدی بیمه و پرداخت الباقی حق سهم بیمه در زمان تحویل محصول، کمک هزینه حمل محصول به ازای هر تن ۱۵۰ هزار تومان و تحویل کود سرک با اولویت کشت‌های قراردادی بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح موجب کاهش ریسک تولید و بازار و ثبات درآمد برای کشاورزان است که سود حاصل از اجرای آن نیز در راستای حفظ امنیت غذایی مردم خواهد بود.

خوانساری در ادامه از خرید تضمینی گندم با افزایش ۲۹ درصدی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: پرداخت بیش از ۶ همت بهای خرید گندم در کوتاه‌ترین مدت از اقدامات مناسب اداره کل غله بوده است.

وی با اشاره به ارسال گندم به بیش از ۱۰ استان کشور به منظور متعادل‌سازی موجودی کشور عنوان کرد: توزیع بیش از ۱۴ هزار تن آرد در هر ماه برای تامین نان از اقدامات اداره غله است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان به توزیع انواع شکر و برنج در طرح‌های مختلف به منظور تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: تامین سبد کالایی مردم و تنظیم بازار داخلی و در راس آن تامین قوت اصلی مردم از وظایف ادارات کل غله است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *