به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بهروز الیاسی ظهر روز شنبه چهارم شهریور ماه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد : مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در بدنه دولت مردمی در جهت مغتنم شمردن فرصت خدمت به مردم به صورت شبانه روزی حتی در روزهای تعطیل و جمعه‌ها در کنار کشاورزان، بهره‌بردارن و تولید کنندگان است.

وی با اشاره به اینکه هدف ما تلاش در فراز و فرودهای بسیار است تا خللی در امنیت غذایی کشور وارد نشود افزود: امنیت غذایی با تأمین، تدارک و توزیع صد در صدی برنامه کودی استان در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی محقق شده است.

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان وظیفه تهیه و تدارک، توزیع، حمل و نقل و فروش انواع نهاده‌های مورد نیاز کشاورزی علی‌الخصوص کودهای کشاورزی را عهده‌دار است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه با ۹۴ کارگزار فعال در ۱۰ شهرستان استان عملیات توزیع را انجام می‌دهد اضافه کرد: در یکسال گذشته به منظور رفاه حال کشاورزان، در مناطقی که دسترسی به کودهای کشاورزی مشکل بود تعداد ۱۸ مورد مجوز عاملیت جدید صادر شده است.

الیاسی یادآور شد: این شرکت با تأمین صد در صدی کودهای کشاورزی مورد نیاز استان، به طور میانگین سالیانه مقدار حدود ۱۲۰ هزارتن انواع کودهای کشاورزی برای استان تأمین، تدارک و توزیع کرده است.

وی با اشاره به برنامه کودی استان در سالجاری که ۱۲۳ هزار تن انواع کودهای کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه است افزود: این میزان شامل ۹۸ هزار و ۳۴۱ تن ازته ، ۱۸ هزار و ۳۱۱ تن فسفاته و ۶ هزار ۸۷۵ تن پتاسه است که هم اکنون بیش از ۱۲ هزار تن انواع کودهای کشاورزی یارانه‌دار در انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان برای کشت‌های پاییزه استان ذخیره شده است.

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان متذکر شد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با تلاش و پشتکار و در راستای خودکفایی کشور در تولید کودهای کشاورزی موفق به افزایش ۸۵ درصدی تولید در کودهای پتاسه و ۱۱۴ درصدی تولید در کودهای فسفاته شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: این مهم سهم بسزایی در تغذیه گیاهی و در پی آن افزایش تولید محصولات کشاورزی استان به ویژه محصولات اساسی همچون گندم و جو داشته است.

الیاسی با بیان اینکه بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی در اردیبهشت ماه سالجاری، به منظور رفع نگرانی کشاورزان علاوه بر چهار محصول اساسی گندم، جو، کلزا و چغندرقند به دیگر محصولاتی که به عنوان الگوی کشت در استان معرفی شده‌اند کودهای کشاورزی یارانه دار تخصیص یافته است تصریح کرد: در پنج ماهه ابتدایی سالجاری از مجموع ۳۲ هزار و ۱۰۰ تن انواع کودهای کشاورزی توزیع شده در استان ۹۹ درصد آن در قالب الگوی کشت بوده است.

وی با اشاره به ابلاغ برنامه کشت قراردادی سه محصول گندم‏، جو و دانه‌های روغنی در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ توسط وزیر جهاد کشاورزی گفت: برنامه کشت قراردادی سال آتی زراعی در سطح ۴۳۰ هزار هکتار از مزارع استان همدان هدفگذاری شده است.

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در باره کیفیت کودهای کشاورزی تأمین و تدارک شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خاطرنشان کرد: فرآیند تأمین، تدارک و توزیع تا مصرف کودها، توسط دولت در چارچوب «سامانه کنترل کیفی» با نظارت کامل صورت می‌گیرد و از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار است.

وی بیان کرد: اگر کود تقلبی و بی‌کیفیت وارد برنامه توزیع شود به طور سیستماتیک شناسایی و از چرخه توزیع خارج می‌شود که در همین راستا تعداد ۵۲ مورد عملیات بازدید و پایش میدانی از توزیع کود در سطح استان انجام گرفت.

الیاسی در پایان با اشاره به ارسال ۵۶ مورد از کودهای وارده به انبار به منظور نمونه برداری و انجام آنالیز و کنترل کیفی به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی کرج یادآور شد: این کودها پس از دریافت تائیدیه‌های استاندارد در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *