صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور اظهار کرد: این طرح یکی از طرح‌های بزرگ و مهم در کشور است که به‌ منظور حفاظت از محیط‌زیست و افزایش سطح سبز در مناطق مختلف اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه کاشت یک میلیارد نهال در سراسر کشور، به‌ عنوان یک تلاش جامع برای حفظ محیط‌زیست و کاهش تغییرات آب و هوایی در نظر گرفته‌ شده، افزود: استان گیلان یکی از مناطقی است که به دلیل دارا بودن طبیعت زیبا و منابع طبیعی فراوان، اهمیت بسیاری در این طرح دارد و با توجه به اینکه گیلان دارای جنگل‌های زیادی بوده و همچنین دارای خاک حاصلخیز و شرایط آب و هوایی مناسب برای کاشت درختان است، اجرای این طرح در این استان به‌مراتب مهم‌تر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اذعان به اینکه کاشت یک میلیارد نهال در کشور به‌ عنوان یک فرصت عالی برای توسعه جنگل‌ها، حفظ تنوع زیستی، جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش تغییرات آب و هوایی محسوب می‌شود، گفت: این طرح می‌تواند به اشتغال‌زایی در مناطق روستایی و کمک به توسعه اقتصادی مناطق محروم کمک کند.

محمدی با بیان اینکه اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در استان گیلان، علاوه بر مزایای زیست‌محیطی، مزایای اقتصادی و اجتماعی قابل‌توجهی را نیز به همراه خواهد داشت، گفت: این طرح نه‌ تنها به حفظ محیط‌زیست کمک می‌کند بلکه به توسعه پایدار و بهبود شرایط زندگی مردم منطقه نیز کمک خواهد کرد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، ۱۱ آذرماه سالروز شهادت میرزاکوچک جنگلی به پیشنهاد سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان حوزه فرهنگ و هنر و رسانه استان گیلان و موافقت وزارت جهاد کشاورزی، به‌عنوان آغاز رسمی طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور انتخاب‌ شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *