به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا آل‌امین، قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی از آمادگی صندوق بیمه کشاورزی برای حمایت از اجرای الگوی کشت محصولات باغی خبر داد و گفت: الگوی کشت یک سیاست راهبردی است و می‌تواند در حوزه کشاورزی مؤثر باشد.

وی با بیان این که در سال گذشته حضوری پررنگ در جهش تولید در دیمزارها داشته‌ایم، افزود: در این زمینه با همکاری معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) موانع را رفع و خسارت‌های ایجاد شده برای کشاورزان را پرداخت کردیم تا با خاطری آسوده به تولید بپردازند.

قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی با تاکید بر این که درصدد پایش خسارت‌های بیمه‌ای هستیم، تصریح کرد: آمار میزان دقیق خسارت در هر هکتار و روش‌های پیشگیرانه با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و همراهی سازمان‌های جهاد کشاورزی و معاونت‌های بیمه‌ای در هر استان، رصد و وضعیت غرامت را پایش می‌کنند.

وی از ایجاد ستاد بیمه‌ای به ریاست رئیس سازمان جهاد کشاورزی هر استان خبر داد و گفت: در حال حاضر این طرح به صورت آزمایشی در خراسان رضوی برای محصول زعفران در حال اجرا است و در صورت موفقیت، این طرح برای محصولات تخصصی سایر استان‌ها همچون سیب درختی در آذربایجان غربی، چای در گیلان و میگو در استان‌های جنوبی عملیاتی می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *