به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین رنجبراقدم در باره تاثیر فناوریهای هسته ای در بهبود تولیدات کشاورزی، گفت: بخش عمده‌ای از عوامل خسارت‌زا که در کشور وجود دارد، می‌تواند سهم به‌سزایی در ایجاد خسارت محصولات مختلف کشاورزی، باغی و گلخانه‌ای داشته باشد.
وی افزود: با امضای تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه در زمینه استفاده از فناوری هسته‌ای در حوزه کشاورزی و تامین امنیت غذایی، شاهد ایجاد ظرفیت بزرگی در مدیریت عوامل خسارت‌زا خواهیم بود و می‌توانیم برای کاهش خسارات در حوزه کشاورزی و محصولات این بخش از فناوری پلاسما استفاده کنیم.
آقای رنجبر اقدم تصریح کرد: فناوری‌هایی در سازمان انرژی اتمی ایران وجود دارد که همکاران ما به تعدادی از آن‌ها دست یافته‌اند و دستیابی به سایر فناوری‌ها نیز در برنامه و اولویت کاری ما قرار دارد که این موارد به حتم می‌تواند بخشی از نگرانی‌های ما را در حوزه سلامت و ارتقای آن و نیز حفظ امنیت غذایی جامعه برطرف کند.
وی عنوان کرد: استفاده از فناوری‌های نوین هسته‌ای می‌تواند فشار ناشی از آفت‌کش‌های شیمیایی که بخشی از نگرانی‌های ما در زمینه مخاطرات زیست محیطی محسوب می‌شوند را از بین ببرد؛ این موضوع برای ما بسیار ارزشمند بوده و در واقع یکی از پتانسیل‌های بالایی است که در سازمان انرژی اتمی ایران وجود دارد .
رییس سازمان حفظ نباتات کشور با ابزار امیدواری نسبت به تداوم این همکاری‌ها در آینده اظهار کرد: امید است در آینده شاهد سطح بالایی از روابط میان ۲ سازمان باشیم.
وی تصریح کرد: با به نتیجه رسیدن این همکاری‌ها در کشور می‌توانیم شاهد افزایش تولیدات کشاورزی مطابق با استاندارد و سلامت بالا باشیم و مردم کشور نیز می‌توانند با خیال راحت‌تر و بدون دغدغه از محصولات کشاورزی استفاده کنند و نسبت به سلامت محصولات اطمینان داشته باشند و بهره‌مند شوند.
گفتنی است، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه در زمینه استفاده از فناوری هسته‌ای در حوزه کشاورزی و تامین امنیت غذایی همزمان با تاسیس سالروز سازمان حفظ نباتات کشور با حضور مهندس اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، توسط دکتر بختیاری مدیرعامل شرکت توسعه فناوری پلاسما، دکتر حسین رنجبراقدم رییس سازمان حفظ نباتات کشور و دکتر شهرام نعیمی رییس موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی به امضا رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *