پرداخت مابقی غرامت کشاورزان بیمه شده تا پایان امسال / بیمه‌گذاران وفادار صندوق بیمه کشاورزی تجلیل شدند / طرح بیمه زنجیره تولید تدوین می‌شود

علیرضا آل امین قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی اظهار داشت: تا پایان امسال ۴۰% مابقی غرامت خسارت دیدگان بخش کشاورزی در زمینه عوامل خسارت زای تحت پوشش بیمه در سال زراعی پیشین، به بیمه گذاران پرداخت می گردد.
طبق گزارش وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا آل امین ۱۹ بهمن ۱۴۰۱، در مراسم تقدیر از مشتریان برگزیده بیمه کشاورزی که به مناسبت گرامیداشت دهه فجر برگزار گردید، گفت: تا کنون ۶۰% غرامت های مرتبط با بخش کشاورزی در سال زراعی پیشین به کشاورزان بیمه شده، پرداخت گردیده است.
وی افزود: در سال زراعی پیشین قریب به ۶ هزار میلیارد تومان پیش بینی غرامت داشتیم.
علیرضا آل امین ادامه داد: برای ارزیابی خسارت های وارد شده به بخش کشاورزی ناشی از عوامل طبیعی تحت پوشش صندوق بیمه، زمان زیادی لازم است، ولیکن اکنون در مسیر پرداخت غرامت هستیم و تا پایان سال پرداختی ها را به صفر خواهیم رساند.
آل امین از تدوین طرحی برای بیمه زنجیره تولید اطلاع داد و اعلام کرد: این کار در دستور کار صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته و بصورت لایحه به دولت و مجلس تقدیم خواهد گردید.
وی ادامه داد: همه عوامل درگیر با تولید از جمله نیروی کار، در بیمه زنجیره تولید، بیمه می گردند و از بخش سوددهی درهمان بخش خسارت دیده کشاورزی هزینه خواهیم نمود.
آل امین اقرار کرد: با اجرای بیمه زنجیره تولید، وابستگی در پرداخت ها به دولت کاهش می یابد و از رسانه ها درخواست کمک در این زمینه داریم.
وی با تاکید بر این امر که ایران به لحاظ توسعه بیمه ای در حوزه کشاورزی می تواند هاب منطقه گردد، بیان کرد: ما آمادگی راه اندازی “دبیرخانه بیمه کشاورزی کشورهای منطقه” در ایران را داریم.
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی افزود: در راستای راه اندازی دبیرخانه بیمه کشاورزی کشورهای منطقه، مکاتباتی را با وزارت علوم و وزارت امورخارجه انجام داده ایم.
آل‌امین اقرار کرد: ازنظر تنوع بیمه کشاورزی، ایران در رتبه دوم جهانی پس از آمریکا قرار دارد و از لحاظ بیمه فراگیر طیور در رتبه اول منطقه قرار دارد.
وی بیمه کشاورزی را سالم‌ترین سیستم مالی بیان کرد و افزود: هیچ انحرافی در صندوق بیمه کشاورزی وجود ندارد.
آل‌امین ضمن بزرگداشت از مشتریان وفادار حوزه بیمه کشاورزی با اهدای لوح تقدیر، اقرار کرد: تقدیر از مشتریان وفاداران صندوق بیمه در واقع تقدیر از وفاداران استقلال کشور، امنیت غذایی و سلامت غذایی است.
طبق این گزارش، در این مراسم از ۶ نفر از تولیدکنندگان برگزیده در حوزه بیمه کشاورزی در بخش‌های زراعت، دام صنعتی، طیور، آبزیان و باغبانی تقدیر شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *