سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: انقلاب بهره وری در بخش کشاورزی مهمترین مولفه الگوی کشت است.
طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی سید مجتبی خیام نکویی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: مازندران یکی از استان هایی است که در بخش کشاورزی جایگاه ویژه ای دارد و این ظرفیت، ظرفیتی است که انتظار ما بیشتر از آن است.
وی اضافه کرد: در تدوین الگوی کشت که برای کل کشور طراحی شده است ظرفیت های بسیار بیشتری از ظرفیت کنونی و نقش مازندران در امنیت غذایی تعیین شده است.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه امنیت غذایی مساله درجه یک کشور است و الگوی کشت و بهره وری در مصرف آب از شاخصه های امنیت غذایی است، افزود: مازندران استان ۱۴ کشور در رونمایی الگوی کشت است تا متناسب با نیازهای کشور بتواند الگوی کشت را با محوریت استاندار و مشارکت سایر مسئولان استانی علی الخصوص بخش کشاورزی عملیاتی کند.
خیام نکویی گفت: در پی این هستیم از ظرفیت روحانیون نیز برای تبیین الگوی کشت استفاده کنیم، زیرا کشاورزران عهده دار اجرای الگوی کشت هستند تا از محصولات کم آب بر استفاده کنند که بهره وری را در کشاورزی افزایش دهیم.
وی ادامه داد: توقع داریم تا پایان دولت سیزدهم فاز اول الگوی کشت را در استان به اجرا درآوریم که مهمترین دستاورد آن در کنار تحقق امنیت غذایی، افزایش درآمد کشاورزان است و در پی ارزان سازی تولید هستیم.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: انقلاب بهره‌وری در بخش کشاورزی مهمترین مولفه الگوی کشت است که امیدواریم بتوانیم به خوبی به این مولفه دست یابیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *