طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیر کل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد : برآورد می شود در سال جاری ۵.۶ میلیون تن مرکبات در کشور تولید شود که از این میزان ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن آن مربوط به پرتقال است.
زهرا جلیلی‌مقدم از صادرات ۱۵۰ هزار تن مرکبات در ۹ ماه نخست امسال اطلاع داد و بیان کرد: این حجم صادرات مرکبات در مقایسه با مدت مشابه سال پیش افزایش معنی‌دار و قابل توجهی داشته است.
طبق گفته وی در ۹ ماهه امسال ۳۷ هزار تن نارنگی، ۱۰۷ هزار تن پرتقال، ۵ هزار تن لیمو و با احتساب سایر مرکبات و در مجموع ۱۵۰ هزار تن مرکبات به کشور‌های دیگر صادر شده که تاکنون حدود ۵۷ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.
مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری جهاد کشاورزی به صادرات ۱۷۷ هزار تن مرکبات با ارزش تقریبی ۶۶ میلیون دلار در ۱۲ ماهه سال گذشته تأکید کرد.
همچنین اجرایی کردن توصیه های فنی و مدیریت بهینه باغات توسط باغداران و کنترل بهنگام آفات و بیماری ها نسبت به سال های پیش را دلیل اصلی رشد تولید مرکبات کشور دانست.
جلیلی‌مقدم بیان کرد: با توجه به وضعیت اعلامی سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش دما در بعضی مناطق در روز‌های آینده می بایست تمهیدات و اقدامات لازم جهت پیشگیری از خسارت احتمالی سرمازدگی در باغات انجام گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *